Giv os et klart svar, Bjarne og Mette

Artikel bragt på www.skagensavis.dk samt på www.kanalfrederikshavn.dk 15. marts 2019

Onsdag den 13. marts var en festdag i det nordjyske. Regeringen og Dansk Folkeparti leverede nemlig 139 mio til udbygningen af rute 40 Aalbæk-Skagen og 6,6 mia. kr. til en 3. Limfjordsforbindelse. Udsigt til en tiltrængt forbedring af fremkommelighed for både erhvervsliv, turister og den enkelte nordjyde, der benytter vejen til og fra Skagen samt de mange nordjyder, der dagligt krydser Limfjorden til og fra arbejde. Udsigt til vækst for erhvervslivet og udsigt til mere tid til familien og mindre tid i kø på landevejen og  motorvejen. Glæden er stor hos nordjyderne.

Men hvad nu efter et valg?  Bjarne Laustsen er opstillet i Frederikshavn og Mette Frederiksen i Aalborg, men på trods heraf har ingen kunne hive et klart svar ud af socialdemokraterne på spørgsmålet om en prioritering af vejen mellem Aalbæk  og Skagen samt den 3. Limfjordsforbindelse. Kun vage og uklare udtalelser som at den 3. Limfjordsforbindelse er eet af mange åbenlyse projekter på landsplan har vi hørt fra Mette. Vi ved, at togskinner er vigtige for Bjarne, Mette og deres parlamentariske grundlag, og penge kan som bekendt kun bruges een gang.

Et meget relevant og presserende spørgsmål for nordjyderne er derfor: Mette, kan du garantere – uanset hvordan flertallet tegner sig efter et valg – at du lader os nordjyder beholde vores tiltrængte vejudvidelse mellem Aalbæk og Skagen (som borgmester Birgit Hansen også længe har efterlyst) samt den 3. Limfjordsforbindelse? Et projekt, som vi har arbejdet for i næsten 40 år? Et simpelt ja eller nej skylder I os nordjyder inden vi går til valgstedet senest den 17. juni i år.

Svar udbedes.

Maja Torp, folketingskandidat (V) i Nordjylland, byrådsmedlem i Aalborg